Búsqueda avanzada
Buscar
 

Entra en BiblioEteca...

Disfruta de todo el potencial de biblioEteca entrando con tu usuario...

 

ART OF COMPUTER PROGRAMMING, VOLUME 4, FASCICLE 3.


AUTOR: ; ND
 
 
  • Portada de ART OF COMPUTER PROGRAMMING, VOLUME 4, FASCICLE 3.

    9780201853940

 
Compartir: Compartir con un amigo de biblioeteca Compartir por email Compartir en Facebook Compartir Twitter Compartir en Tuenti Capturar código QR Añadir RSS

Sinópsis del libro:

  • This multivolume work on the analysis of algorithms has long been recognized as the definitive description of classical computer science.The three complete volumes published to date already comprise a unique and invaluable resource in programming theory and practice. Countless readers have spoken about the profound personal influence of Knuth's writings. Scientists have marveled at the beauty and elegance of his analysis, while practicing programmers have successfully applied his Âcookbook solutions to their day-to-day problems. All have admired Knuth for the breadth, clarity, accuracy, and good humor found in his books.

    To begin the fourth and later volumes of the set, and to update parts of the existing three, Knuth has created a series of small books called fascicles, which will be published at regular intervals. Each fascicle will encompass a section or more of wholly new or revised material. Ultimately, the content of these fascicles will be rolled up into the comprehensive, final versions of each volume, and the enormous undertaking that began in 1962 will be complete.

    Volume 4, Fascicle 3

    This fascicle continues Knuth's authoritative chapter on combinatorial algorithms, ultimately to be included in Volume 4 of The Art of Computer Programming. The previous fascicle from Volume 4, which covered the generation of all tuples and permutations, is now complemented by techniques for generating all combinations and partitions. In Knuth's thorough discussion of these two topics, readers will find much that is new, as well as surprisingly rich ties to material in Volumes 1 through 3 and to other aspects of computer science and mathematics. As usual, this fascicle includes a bounty of creative exercises, as well as intriguing challenges posed by yet-unsolved questions.

    Idioma: INGLÉS

 
 

Clasificador

Según nuestros usuarios

RIGUROSO
Riguroso

Determina lo preciso o impreciso que es este libro con respecto a lo que se cuenta en el mismo. 0 significa que es completamente impreciso y 10 que cuenta es rigurosamente verídico

Más información
DIVERTIDO
Divertido

Determina lo divertido que te ha resultado el libro: 0-aburrido 10-muy divertido

Más información
COMPLEJO
Complejo

Determinamos lo complejo que nos ha resultado la lectura del libro. Desde el nivel más bajo, que indica que es un texto secillo de comprender hasta el valor máximo que indica que es complejo de comprender

Más información
SORPRENDE
Sorprende

Indica lo sorprendente que resulta el argumento del libro, desde 0: previsible hasta 10: totalmente desconcertante y sorprendente

Más información
 
 

Etiquetas de otros usuarios

Así han etiquetado este libro más usuarios

Así han etiquetado otros usuarios este libro. Si ves acertada su elección puedes añadir la etiqueta con un simple clic a tus etiquetas

 
Publicidad
 
 

Comentarios de los lectores

 
 
 

Yo Leo

Información para lectores

Anillo de blogs

¿Tienes un blog?

Paga si te gusta

La forma de pago del futuro...

BiblioEtecarios

Ayudanos con los libros

Yo Escribo

Si eres autor, descubre más...

Ayuda

Todo lo que puedes hacer en la web
C/ Parque Bujaruelo, 37, 1C.
28924 Alcorcón (Madrid)
Tel/Fax : 91 288 73 76
E-mail : [email protected]

BiblioEteca en Google Plus BiblioEteca en Rss

 
Copyright © 2021 BiblioEteca Technologies SL - Todos los derechos reservados